Info Putra Heights 2016

Sekolah Agama Rakyat KAFA Integrasi Al-Munawwarah Shah Alam

Setiap kali buka sekolah tahun baru, ibu bapa mesti sibuk uruskan hal sekolah anak-anak, yuran la, transport la, buku-buku la, pakaian seragam la, macam-macam dan ini tak boleh di elakkan. Suasana kalat kat bandar lain dari kawasan pendalaman. Kat bandar ni semua melibatkan kos, terutamanya kalau ibu dan bapa bekerja, nak kena ada orang uruskan anak, dan ini kena keluarkan kos la sikit sebanyak. Ini memang normallah, bagi yang belum ada anak, kena stanby benda-benda cam nih. Buat persedian awal-awal, senang skit.Kena le ajar anak jadi soleh.

Sekolah Agama Rakyat KAFA Integrasi Al-Munawwarah Shah Alam


Kalau anak sekolah pagi, petang nak kena hantar kelas fardu ain le, kalau larat ajar sendiri boleh juga. Kalau bagi yang profesional ajar, lagi lah bagus kan. Ibu bapa ni kadang-kadang ada yang kelaut je, sian anak-anak nak tuntu ilmu agama. Apa yang aku nak kongsikan ni adalah mengenai bantuan yag di perlukan oleh Sekolah Agama Rakyat KAFA Integrasi Al-Munawwarah Shah Alam dimana kos untuk besarkan sekolah fardu ain ni tak cukup lagih. Proses renonya dah mula dah dan kelas-kelas yang lama tak cukup menampung bil.  pelajar fardu ain.

Tengok gambar-gambar bawah ni, kesian kan, dinding kelas belum sempurna lagih, camne budak-budak nak tuntut ilmi. Ilmu agama ni. KAFA ni berada dalam kawasan masjid Al-Muwarrah di Seksyen 27 Shah Alam, dekat-dekat dengan KFC tuh ( kalau yang biasa kawasan ni ).

 
 
 
Psttt... akaun bank ada kat sini.

Kelas fardu ain kat sini, ada sesi pagi dan petang, full. Pelajar ramai, jadi elok sangat lah kalau di besarkan. Tenang skit budak-budak nak belajar agama.

Sumbangan di perlukan, sikit ke banyak ke, janji ikhlas. Hanya Allah yang tahu.
0 Komentar untuk "Sekolah Agama Rakyat KAFA Integrasi Al-Munawwarah Shah Alam"

Tinggalkan sepatah dua kata untuk tatapan pengunjung putraheights.org.

Back To Top