Info Putra Heights 2016

Pen Digital Belajar Al-Quran Cara Mudah Sangat

Pen digital belajar Al-Quran cara mudah - Rasanya dah lama korang tak baca quran kan? Kalau aku salah minta maaf le ye.. hehehe. Yang pastinya, masa kecik2 dulu sekolah rendah kita mesti baca quran kan. Masuk sekolah menengah kurang sikit dan seterusnya makin kurang baca Al-Quran. Ini menjadi kebiasaan oleh orang Islam Malaysia ( ada juga yang makin banyak membaca Al-Quran ).

Bila umur dah lanjut skit ( lebih 40 tahun ), timbul balik kesedaran nak baca Al-Quran kan. Hah.. camne tuh, sanggup pegi kelas ke? Ke baca merangkak-rangkak balik walaupun dulu dah khatam Al-Quran? Dulu kemain lancar kan, sekarang rasanya slow skit tapi masih boleh baca sendiri lagi. Tapi bacaan kita tuh betul ke?

Al-kisahnya...

Merujuk kepada hal di atas, korang penah dengar tak tentang pen digital belajar Al-Quran?Dalam set pen digital belajar Al-Quran tuh, ada pen, Al-Quran, charger pen, beg untuk simpan semua alat2 tu, Muqaddam, manual cara guna dan jaminan setahun ( kalau rosak ganti free je ). Kalau korang nak tengok gambar, ni dia bendanya:




Yang menariknya, bila dia letakkan mata pen tuh dekat Al-Quran yag di bekalkan tuh, keluar suara ustaz mana aku tak tahu lah, tapi merdu menusuk kalbu. Bacaannya aku rasankan mesti ok punylah. Ok gak kan, sesuai dgn zaman sekarang. Anak-anak plak boleh ngaji Muqaddam. Satu cara baru nak tarik anak-anak mengaji hehehe.






Amacam senan kan, boleh belajar sendiri kat rumah. Kalau korang minat nak belajar Al-Quran balik dengan gunakan pen digital belajar Al-Quran ni, korang boleh cuba2 usha kat situ.

Jadi macam mana kaedah ini boleh membanyakkan bacaan Al-Quran korang? Korang akan jadi lebih rajin membaca Al-Quran berbanding dengan keadaan biasa.
0 Komentar untuk "Pen Digital Belajar Al-Quran Cara Mudah Sangat"

Tinggalkan sepatah dua kata untuk tatapan pengunjung putraheights.org.

Back To Top