Info Putra Heights 2016

Skirt baru pelajar jepun untuk elak kejadian rogol

Tindakan cabul yang sering terjadi pada siswi di Jepun bukan khabar baru. Untuk itu, Takakura Junior High School telah melakukan modifikasi pada skirt sekolah mereka. Skirt yang diberi nama culotte skirt ini sekilas memang tampak seperti skirt lipit pada umumnya, tetapi sebetulnya itu adalah celana pendek. Istilah "culotte" sendiri mengacu pada pakaian yang terlihat seperti skirt, dan ini cukup umum digunakan sebagai seragam di luar Jepun. Sementara itu, di Perancis, istilah "culotte" lebih mengacu pada celana dalam wanita.
skirt
Di Jepun, sekitar 95 peratus dari sekolah tinggi memberlakukan pemakaian seragam. 5 peratus sisanya tidak mengharuskan siswanya memakai seragam, namun jika ingin mereka boleh mengenakannya.Kerana masing-masing sekolah memiliki seragam berbeza, model seragam sering menjadi faktor penting yang menentukan siswa memilih suatu sekolah.
Meski sudah banyak siswi yang memakai celana pendek ketat di balik skirt mereka untuk melindungi diri dari para maniak, ide membuat skirt culotte, busana yang juga populer dengan wanita muda Jepun, tampaknya menjadi alternatif yang cerdas dan aman.
1 Komentar untuk "Skirt baru pelajar jepun untuk elak kejadian rogol"

Tinggalkan sepatah dua kata untuk tatapan pengunjung putraheights.org.

Back To Top