Info Putra Heights 2016

Nazmi Harimau Muda lebih awal?

Kuala Lumpur: Perancang muda PKNS, Nazmi Faiz Mansor mungkin berpeluang kembali bersama pasukan lamanya, Harimau Muda lebih awal sekiranya dia meneruskan aksi cemerlangnya dalam kancah Liga Super musim ini.

Pengendali Harimau Muda, Ong Kim Swee yang mengikuti perkembangan pemain itu dari kem latihan di Slovakia berkata, dia bangga dengan peningkatan pemain yang pernah berkelana ke Portugal itu dan mengharapkan Nazmi terus mempamerkan aksi konsisten.
Satu perkembangan positif, tetapi dia perlu konsisten dan kemungkinan saya akan memanggilnya untuk Pesta Bola Merdeka nanti, kata Kim Swee ketika ditanya berkenaan prestasi cemerlang Nazmi bersama PKNS.

Nazmi  berpeluang  sertai    Harimau Muda lebih awal
Saya tidak pernah menutup pintu buat Nazmi atau mana-mana pemain muda lain yang mempunyai potensi untuk bersama skuad muda kebangsaan. Seperti Nazmi kita tahu kemampuannya di peringkat antarabangsa, begitu juga Zubir Azmi dan beberapa pemain lain dari negeri dan kelab.

Pamer peningkatan

Saya tidak terlalu risaukan kemampuan pemain yang pernah bersama kita, tumpuan kini ialah memastikan pemain baru yang ada sekarang dapat mencapai kemuncak prestasi menjelang Sukan SEA di Myanmar Disember nanti.

Sejak menjalani kem latihan di Slovakia sebulan lalu, Kim Swee mengakui keputusan perlawanan persahabatan tidak begitu memberangsangkan, tetapi ada peningkatan dari satu perlawanan ke satu perlawanan.
Untuk beberapa pemain baru seperti Nuri (Nurridzuan Abu Hassan), Kenny (Palraj), Hazwan Rahman, Amir (Wan Ahmad Amirzafran Wan Nadris), Adam (Nor Azlin) dan Saiful Ridzuwan (Selamat), intensiti perlawanan di sini masih baru buat mereka, kata Kim Swee.

Namun kita di arah yang lebih baik dari satu perlawanan ke satu perlawanan, dan gandingan antara pemain lama dan baru untuk mengadaptasi bukan saja intensiti, tetapi cabaran fizikal dan mental juga menunjukkan peningkatan.

Kita masih di peringkat awal dan saya percaya kita bakal berdepan banyak lagi cabaran dalam perlawanan akan datang. Cuma yang sedikit merisaukan saya adalah masalah kecederaan yang semakin bertambah.
0 Komentar untuk "Nazmi Harimau Muda lebih awal?"

Tinggalkan sepatah dua kata untuk tatapan pengunjung putraheights.org.

Back To Top