Info Putra Heights 2016

Ronaldo punca Real kecundang

MADRID - Sebelum ini Cristiano Ronaldo sering muncul wira penyelamat Real Madrid dengan menyumbangkan gol-gol penting dalam saingan Liga Sepanyol.
Tetapi kelmarin penyerang dari Portugal itu menjadi pemusnah harapan kelabnya apabila menjaringkan gol sendiri untuk membantu Granada mencipta kemenangan mengejut 1-0 ke atas Real Madrid.
Kekalahan kepada pasukan corot itu menyebabkan peluang skuad bimbingan Jose Mourinho untuk mengejar pendahulu liga, Barcelona bertambah sukar.
 
Barcelona kini meninggalkan Real Madrid 15 mata di belakang dan akan menjadi 18 mata jika berjaya menewaskan Valencia awal pagi tadi.
Daripada lenggok badannya ketika mula turun beraksi lagi sudah menunjukkan Ronaldo tidak begitu cergas dan kurang ghairah kerana dihantui kecederaan buku lali.
Terbukti telahan itu benar apabila dia menanduk masuk bola ke gawang sendiri yang berpunca daripada sepakan sudut pada minit ke-22.
 
"Kami tidak bermain baik menyebabkan jadi punca kalah. Saya bertanggungjawab di atas kekalahan ini. Walaupun menguasai permainan, kami gagal menjelmakan gol penyamaan," kata Mourinho.
Real yang akan berdepan Barcelona sekali lagi pada separuh akhir kedua Piala Raja Sepanyol Rabu ini turun beraksi kelmarin tanpa kelibat penjaga gol utama, Iker Casillas.
Penggantinya, Diego Lopez diberi kepercayaan bersama bebeberapa pemain muda lain memikul cabaran dalam perlawanan itu - mungkin untuk menyimpan pemain utama berdepan Barcelona nanti.
Real Madrid dan Barcelona terikat 1-1 pada separuh akhir pertama Piala Raja Sepanyol di tempat sendiri minggu lalu dan akan bertandang ke Nou Camp pula minggu ini

0 Komentar untuk "Ronaldo punca Real kecundang"

Tinggalkan sepatah dua kata untuk tatapan pengunjung putraheights.org.

Back To Top