Info Putra Heights 2016

Negara ini hanya ada seorang banduan

Mungkin ini adalah negara yang paling aman dan damai sedunia. Bagaimana tidak, dalam satu negara hanya ada 1 orang banduan saja yang tinggal di dalam penjaranya.
Dikenal sebagai negara terkecil ketiga di benua Eropah setelah Vatican dan Monaco, San Marino hanya mempunyai 1 penjara saja. Dan bahkan, dalam penjara itu hanya ada seorang banduan saja yang tinggal di penjara ber-sel 6 tersebut.
penjara san marino
Letak penjara di Republik San Marino
Tahanan itu mungkin sangat kesepian, tapi nilai plus-nya, Ia boleh menikmati semua fasiliti penjara itu seorang diri. Yup, fasilitas tempat gym dan TV boleh dinikmatinya seorang diri tanpa ada yang mengganggu. Tak hanya itu saja, kerana hanya seorang, pihak penjara bahkan menyediakan katering dari restoran setempat untuk penyediaan makanannya.
Sejak dipenjara bulan lalu, si narapidana hanya melakukan kontak sosial dengan para penjaganya, serta sesekali mendapat kunjungan pengacara dan keluarga Dalam sehari, Ia boleh menikmati alam bebas selama 1 jam, lalu terkurung lagi di selnya.
Penjara San Marino
Penjara San Marino
Tapi menurut Telegraph, beberapa minggu lagi lelaki yang dihukum kerana KDRT itu akan mendapatkan teman kerana pengadilan sedang menyidang seorang terdakwa.
0 Komentar untuk "Negara ini hanya ada seorang banduan"

Tinggalkan sepatah dua kata untuk tatapan pengunjung putraheights.org.

Back To Top