Info Putra Heights 2016

Tabung masjid jadi sasaran pencuri di Kuala Lumpur

KUALA LUMPUR – Kegiatan pecah tabung masjid menjadi kebimbangan jemaah Masjid Abu Ubaidah Al-Jarrah, Taman Sri Rampai, Setapak di sini apabila tabung masjid itu menjadi sasaran buat kali ketiga dalam tempoh seminggu lalu.
Satu sumber berkata, kejadian terbaru pada malam kelmarin hanya disedari oleh imam masjid berkenaan yang terkejut apabila mendapati mangga pada tabung itu sudah dipecahkan manakala tabung kosong.
Bagaimanapun, kata sumber itu, tidak diketahui berapa banyak duit dalam tabung itu. Kejadian tersebut dilaporkan kepada polis pada pukul 3 pagi semalam.
"Kejadian pecah tabung itu kemungkinan berlaku antara pukul 10 malam hingga pukul 3 pagi semalam selepas kesemua jemaah pulang sebaik selesai menunaikan solat Isyak," kata sumber itu.
Menurut sumber itu, dua hari sebelum itu, dua kejadian sama berlaku berturut-turut dengan pencuri mengait duit dari dalam tabung menggunakan dawai penyangkut baju yang diubai suai.
Tiada laporan polis dibuat berhubung kejadian pertama dan kedua.
Jelas sumber itu lagi, imam masjid berkenaan tidak menolak kemungkinan perbuatan itu dilakukan oleh orang awam yang menjadikan masjid sebagai tempat tidur sementara dan mereka yang mengetahui selok-belok dalam masjid itu
0 Komentar untuk "Tabung masjid jadi sasaran pencuri di Kuala Lumpur"

Tinggalkan sepatah dua kata untuk tatapan pengunjung putraheights.org.

Back To Top