Info Putra Heights 2016

Ana Dahlia kesal kahwin terburu-buru

Berita mengenai keretakan rumah tangga, Chef Riz dan Ana Dahlia bukanlah khabar angin lagi. Baik Riz mahupun Ana, kedua-duanya akur dengan masalah yang sedang menimpa perkahwinan mereka.

Enggan mengulas lanjut mengenai punca keretakan, Ana bagaimanapun mengakui kesal terburu-buru membuat keputusan mengahwini anak Chef Wan itu.

"Perkenalan kami terlalu singkat. Hanya tiga bulan dan terus berkahwin. Ketika itu saya tidak berfikir panjang kerana mengenangkan keluarganya cukup baik dengan saya.

Mengulas mengenai reaksi bapa mentuanya, Ana atau nama sebenarnya, Diyana Mastura Jaafar, 29, berkata, dia bersyukur kerana Chef Wan memahami situasi yang sedang dihadapinya.

"Dalam keadaan sekarang, Papa (Chef Wan) sentiasa berada di belakang saya. Dia juga sering menasihati saya dan hubungan kami sangat rapat.

"Malah saya juga mendapat sokongan penuh daripada keluarga sendiri," kata Ana ketika menghadiri majlis sidang media pelancaran drama terbaru Slot Akasia, Cinta itu Milikku, di Sri Pentas, petang kelmarin.
 

Berlaku curang?

Aktres yang terkenal dengan rambut hitam mengurai ini turut mengulas mengenai dakwaan dia berlaku curang dan sedang menjalinkan hubungan dengan bekas kekasihnya.

Menafikan perkara itu sekeras-kerasnya, Ana berkata, Riz lebih tahu perkara sebenar yang menimpa rumah tangga mereka.  

"Saya yakin sudah melakukan yang terbaik sebagai isterinya. Saya mohon masyarakat jangan menilai saya dari berita yang tidak benar itu. Ia hanya mengeruhkan lagi keadaan.

"Apa pun saya berharap masalah kami dapat diselesaikan secara baik," kata Ana yang turut bersedia menghadapi sebarang kemungkinan dalam rumah tangganya.

Menyentuh mengenai laporan bahawa dia dan Riz sudah mengambil borang permohonan cerai di Mahkamah Rendah Syariah Kajang, Ana lebih senang membiarkan media terus berteka-teki.

"Saya percaya pihak media akan dapat tahu perkara sebenar nanti. Jadi tidak perlulah saya memberi jawapan," ujar Ana.

Ana dan Riz atau nama sebenarnya Mohd Nadzri Redzuawan, 31, telah bernikah pada 11 Disember 2011.


Jadi perempuan jahat

Lupakan seketika masalah peribadinya, wanita kelahiran Taiping, Perak ini, masih laris dalam lakonan. Biarpun ramai bakat baru yang muncul, namun Ana masih menjadi pilihan pengarah dan penerbit tempatan.

Terkenal dengan watak yang lembut dan sopan, Ana bagaimanapun beralih angin dengan membawa watak antagonis yang sangat mencabar menerusi drama Cinta Itu Milikku, yang bakal bersiaran di slot Akasia, setiap Isnin hingga Khamis, jam 7 petang, bermula 12
November ini di TV3.

"Ini kali kedua saya bawa watak jahat. Menerusi 3 Janji sebelum ini, tidaklah terlalu ketara. Namun kali ini, saya kena jadi jahat sepenuhnya.

"Pada mulanya, saya risau juga akan dikritik nanti. Tetapi saya harus memberi kelainan dalam lakonan. Saya harap peminat dapat terima, " katanya yang membawa watak sebagai Dian dalam drama itu.

Selain Ana, drama itu turut dibintangi Fazreen Rafi dan Emma Maembong.

0 Komentar untuk "Ana Dahlia kesal kahwin terburu-buru"

Tinggalkan sepatah dua kata untuk tatapan pengunjung putraheights.org.

Back To Top